mandag den 19. april 2010

Must see stand-up

Jeg elsker, elsker at se stand-up. Dog har jeg endnu ikke set en dansk stand-upper der havde skyggen af originalitet eller talent. Så jeg ser som regel udenlandsk stand-up og er rigtigt kræsen på det punkt. Men her er nogle af de stand-up shows der har smeltet mit kolde bitre hjerte og fået mig til at hyle af grin. Dem vil jeg lige dele med jer.


1.ALLE shows George Carlin har lavet, han er simpelthen min yndlings stand-upper of all time. Jeg ville ønske han have været min onde bedstefar. Sjældent har man set en mand være så bitter og samtidigt så elskelig.



2. Alle Bill Hicks shows. Han er grooov og han er sjooov - men han er ikke Bølle Bob. Derudover er han også død - ih hvorfor er alle de bedste stand-uppere døde.



3. Eddie Murphy, RAW. Ja han kunne rent faktisk godt være sjov, det show er simpelthen guld værd og jeg har set det så mange gange jeg snart kan det uden ad. Plus hvem elsker ikke at se en voksen mand iført stramt lilla spandex.



4. Bill Bailey, Part Troll. Jeg elsker Bill Bailey, jeg lærte ham først at kende fra Black Books(engelsk tv-serie som også er et must see)og senere hen fra hans geniale afslappede stand-up. Han har ikke det samme rå talent som Carlin og Hicks havde, men han er så rar og hans måde at blande stand-up med musik er så hyggeligt.



5. Robin Williams, Live on Broadway. Glem alle hans hyggelige familiefilm - dette er den ægte og fantastiske Robin Williams. Jeg elsker bitre gamle mænd!



6. Dylan Moran, some kind of monster. Jeg elsker Dylan Moran, ikke mindst fra Black books. Jeg tror at hvis jeg kendte ham i virkeligheden ville jeg være ret bange for ham. Men han er jo fantastisk at se og høre på.



7. Eddie Izzard, Dress to kill. Eddiedrengen er en totalt rar executive transvestite med en fantasisk intuitiv humor. Og jeg tror han elsker tøj, næsten lige så meget som alle os.



Nu må jeg hellere stoppe og tage ud på RUC og skrive ting ... og flere ting om ting, i ved.

1 kommentar:

  1. Uh jeg er også kæmpe fan af Eddie - og ligeledes er kæresten.
    Desværre har Eddie ikke sine fantastiske outfits på i hans nye shows :(

    SvarSlet

Disclaimer

Nogle billeder på denne blog kan være taget fra andre sites. De bruges kun til illustrative formål, og er ikke ment som overtrædelse af copyrights.